Trgovina, datum registracije: 29.04.2009.
Trgovina motociklima, dijelovima i priborom za motocikle te održavanje i popravak motocikala.
APRILIA V4 RACE MACHINE - AGREGAT ZA TRKAĆE MOTOCIKLE AMBICIOZAN I TEHNIČKI NAPREDAN PROJEKT, PRVI ČETVEROCILINDRIČNI APRILIJIN MOTOR, SPREMAN JE POSTATI REFERENTNOM TOČKOM ZA SUPERBIKE MOTORE IZNAD 210 KS U SUPERBIKE KONFIGURACIJI. BUDUĆNOST JE VEĆ OVDJE U VIDU USKOG V 4 NABIJENOG VRHUNSKOM TEHNOLOGIJOM. Aprilijina strast za utrkama ima duboke korijene. Od samog početka, na konkurenciju i priliku za direktno uspoređivanje koju ona pruža gledalo se kao na sredstvo promocije i način usavršavanja tehnologije proizvodnje motocikala. U tom kontekstu, natjecanja rezervirana za motocikle u okviru tvorničkih ispitivanja su najvažnija od svih trkaćih serija jer unapređuju tehnologiju primijenjenu na standardnim cestovnim motociklima. Natjecanje s konkurencijom je pogonska snaga koja pokreće Aprilijine stručnjake i projektante u segmentu u kojem je Aprilia odlučila ostati na vrhu. Ovo je pozadina razvoja najrevolucionarnijeg i najsnažnijeg motora (preko 210 KS u trkaćoj konfiguraciji) koji je Aprilia ikad proizvela. Novi četverocilindrični agregat namijenjen je u skoroj budućnosti za upotrebu na super-motociklima. U njemu se susreću napredna tehnologija i prestižni materijali, a rezultat su najbolje performanse koje današnja izvedba šasije motocikla može podnijeti. Cijeli je projekt realiziran u samoj kući, u jednom od najsuvremenijih odjela za istraživanje i razvoj u Europi, da bi se postigle rekordne performanse i kontrola snage. Svega nekoliko mjeseci trebalo je da se projekt razvije iz faze idejnog rješenja do montaže prvog prototipa i startanja motora za početno tvorničko testiranje. APRILIJIN PRVI ČETVEROCILINDRIČNI MOTOR Inovativna rješenja, napredni materijali i precizna tehnologija su DNA novog Aprilijinog agregata za trkaće strojeve. Njegova neobična konfiguracija čini ga jedinstvenim u industriji motora. Bogato iskustvo koje je Aprilia stekla u razvoju šasija za uske V motore mora se pametno iskoristiti. Na tom iskustvu je donesena odluka da, nakon mnogobrojnih ispitivanja i simulacija, izbor padne na 65°- idealni V kut za nove četverocilindrične agregate. Budući da je ovaj kut gotovo identičan onome koji Aprilia sada koristi za svoje V dvocilindrične agregate, nema sumnje da će im to iskustvo savršeno poslužiti kod projektiranja šasije. Izbor uske V konfiguracije dopušta nevjerojatno kompaknu uzdužnu izvedbu motora. To znači da će težina biti koncentrirana po sredini motocikla. Takav raspored pak omogućit će optimizaciju performansi šasije (zadržavajući međuosovinski razmak kratkim, a klackalicu dugom). Također, s obzirom da V 4 može biti jednako uzak kao i V 2, mogu se koristiti veći provrti cilindra i osigurati bolje disanje i veću izlaznu snagu, a da se pritom zbog veće širine ne pokvari aerodinamika. (Novi agregat postiže čak nevjerojatnih 13.500 o/min). Izborom V kuta nešto većeg od 60°, projektanti su dobili dovoljno mjesta da usavrše kofiguraciju ulaznih vodova kako bi maksimalno povećali učinak motora. Aprilia Race Machine može se pohvaliti najboljim od svih fluid dynamics sustava na uskom V agregatu. Projektni tim zaslužan za Race Machine korisio je najsuvremenije i najjače računalne sustave za što racionalniju izvedbu motora. Ventilski sklop pokreće originalni sustav koji omogućava upotrebu nevjerojatno kompaktnih glava motora. Bočni bregasti lanac koji zahvaća samo ulazni brijeg (cam) , slijedi idealni pogonski put, pa je programiranje ventila precizno, a vijek trajanja lanca znatno duži. Par zupčanika po sredini reda cilindara preusmjerava pogon na brijeg ispuha. Zahvaljujući ovakvom rješenju Aprilia je u području ispuha uspjela postaviti fantastično kompaktnu glavu motora. Zvuči nevjerojatno, ali Race Machine je čak kompaktniji i od V60 Magnesium koji sada pogoni RSV. Balansna osovina smanjuje primarne vibracije na razinu ispod one kod 90°V. Cilindri smješteni u monoblok lijevano kućište s ugrađenim košuljicama osiguravaju maksimalnu krutost i trajnu učinkovitost. Za očekivati je da ovako naprednu mehaničku izvedbu prati gotovo futuristička elektronika. Aprilia Race Machine koristi ride-by-wire tehnologiju s još neviđenom elektroinstalacijom. Na primjer, nema nikakve direktne veze između ručice gasa i leptirastih ventila. Rad leptirastih ventila nadzire isključivo elektronska upravljačka jedinica Marelli iz najnovije generacije takvih uređaja. Svaki red cilindara ima svoj servomotor koji upravlja samo s vlastitim ventilima gasa (throttle bodies). Tako se otvaranje četiri leptirasta ventila, a time i količina usisanog goriva, može zasebno regulirati za svaki red cilindara. Ovo napredno rješenje otvara nove horizonte u upravljanju visokoturažnim motorima, nudeći neograničenu fleksibilnost u regulaciji izlazne snage u svim mogućim uvjetima vožnje. Postala je mogućom čak i stvarna regulacija vlaka (traction). Tako moćan agregat ipak zaslužuje samo najbolje upravljanje. Sustav goriva koristi dva ubrizgača po cilindru, jedan nizvodno od leptirastog ventila gasa i jedan raspršivač u kućištu zraka koji se aktivira u uvjetima visokog opterećenja i velike brzine. Čak su i kod prijenosa korišteni najnapredniji kriteriji da bi se osigurale maksimalne performanse. Trkaći korijeni ovoga motora jasno su vidljivi po kazetnom mjenjaču, mokrom karteru i mokrom „slipper“ kvačilu. KRATKI PREGLED KARAKTERISTIKA RACE MACHINE MOTORA Zapremina: 999 cm3 Raspored: 65°V 4 Kućište motora: monoblok s košuljicama ugrađenim u kućište koljenaste osovine Snaga: preko 210 KS u Superbike konfiguraciji Ventilski sklop: 4 ventila po cilindru (titan i Nymon) u direktnoj funkciji bregaste osovine koju pogoni kombinirani pogon lanca i zupčanika, s bočnim lancem i centralnim zupčanicima. Sustav goriva: elektronsko ubrigavanje goriva s dva ubrizgača i neovisnim ride-by-wire upravljanjem za svaki red cilindara. Antivibracijska balansna osovina Maksimalna brzina motora: 13.500 o/min Odnos kompresije: 12.5 : 1 Mjenjač: kazetni sa 6 brzina Spojka: višestruka pločasta u uljnoj kupki sa „slipper“ sustavom Elektronika: Magneti Marelli ECU (elektronska upravljačka jedinica) za paljenje, ubrizgavanje i ride-by-wire upravljanje. Aprilijina potraga za inovativnim rješenjima dovela je do revolucionarne nove konfiguracije nasuprot svim današnjim izvedbama agregata i zasigurno će pomaknuti tehnološke granice u motociklističkoj industriji.
Marsovo Polje 10, 52100 Pula, Istarska, Hrvatska